NYMA-OUTDOOR-GYM is anders… 

Trainen in een industriële omgeving op de culturele hotspot van Nijmegen; het NYMA-kwartier. 

Bij NYMA-OUTDOOR-GYM train je zoals het best bij jou past. Hier kun je letterlijk en figuurlijk alle kanten op. NYMA-OUTDOOR-GYM heeft een uiterst persoonlijke benadering. Je bent uniek. Dus je wordt ook uniek behandeld. Zelfs in de groepstrainingen train je op je eigen manier. De beste manier, zoals op dat moment bij jou past, om je doel te bereiken.

Ben je niet op je gemak bij een reguliere sportschool, fitness centrum of crossfit box? Wil je lekker buiten trainen? Of wil je gewoon eens weten hoe het ook anders kan?

Kom dan eens kennismaken met een gratis proeftraining bij NYMA-OUTDOOR-GYM.

Elke dag kiezen we de beste locatie afhankelijk van het weer. In de lente en zomer trainen we altijd buiten. Soms aan de west-kant van de VASIM bij de graffiti muren. Of aan de oost-kant van de VASIM op het plein, onder de grote bogen van “De Oversteek”. Dus als het regent, No problem! We staan altijd droog en trainen lekker buiten!

In de herfst en winter trainen we meestal binnen in de kelder ruimte van de VASIM. Maar ook in deze tijd is het afhankelijk van het weer. Want als het even kan gaan we natuurlijk naar buiten.

KRACHTTRAINING onder begeleiding of zelfstandig, STRONG&FIT met je buddy, FULL BODY WEIGHT TRAINING of een HEAVY SHIT CIRCUIT in een groep.

BACK TO BASIC

Krachttraining zoals het hoort.

Heb je nog weinig of geen ervaring met krachttraining, dan gaan we eerst samen kijken welke training op dit moment het beste bij je past. Jouw trainingsvorm hangt natuurlijk van je persoonlijk doel af.

Afhankelijk van je doel kan ik je aanraden om eerst te beginnen met de juiste techniek aan te leren van de complexe basis-kracht oefeningen. Dit zijn de o.a. Squat, Deadlift, Barbel Row, Bench Press, Shoulder Press, Pull Up, en Dips. Alleen met een solide basis bouw je een sterk lichaam.

Maar misschien zoek je dat helemaal niet en wil je bijvoorbeeld gewoon zo snel mogelijk 5 kilo vet verbranden. In dat geval kun je beter kiezen voor de STRONG&FIT TRAINING of FULL BODY(WEIGHT) – GROUP TRAINING.

Je krijgt altijd persoonlijke begeleiding zolang het nodig en wenselijk is. KRACHTTRAINING en PERSONAL TRAINING gaat volgens het OVERLOAD PRINCIPE en OLYMPISCH GEWICHTHEFFEN volgens de techniek van OLYMPISCH GEWICHTHEF ACADEMY – WAALSPORT.

In de OPEN GYM uren train je zelfstandig of met je gym buddy’s. Als het nodig is geef ik je advies (soms dwingend ;-)) om je techniek en training te verbeteren. Maar je weet wat je met advies kunt doen…

Dit is trouwens anders bij PERSONAL TRAINING

CIRCUIT (HIIT)

Naast individuele vrije krachttraining kun je ook in groepsverband trainen. Het KRACHT & CONDITIE CIRCUIT is een zogenaamde groeps-HIIT (HIGH INTENSIVE INTERVAL TRAINING). 

Meestal ontstaat zo’n circuitje spontaan tijdens de OPEN GYM uren. Als iemand zin heeft in een HIIT-CIRCUIT dan vragen wie er nog meer mee wil doen en gaan we los!

We zetten verschillende oefeningen klaar. De timer staat bijvoorbeeld ingesteld op 40 sec. actie en 20 sec. rust/wisseltijd. De oefeningen zijn op elkaar afgestemd, meestal gericht op de grote spiergroepen of full-body.

Door de combinatie van zware oefeningen en weinig rust, werk je zowel aan het verbeteren van je conditie als het vergroten van je spierkracht en spiermassa. Door deze manier van trainen is er sprake van maximale vetverbranding.

Omdat je de mogelijkheid hebt om zelf je gewicht, weerstand en intensiteit te kiezen, is deze groeps-circuit training een uitdaging voor zowel beginners als gevorderden.

Het eventuele niveauverschil in de groep tussen de sporters is dus geen enkel probleem. Je haalt het maximale uit jezelf naar boven.

GRATIS PROEFTRAINING